دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران:

 ۳۰۰ شئ تاریخی فرهنگی مازندران در سامانه اموال تاریخی ثبت شد

 ۳۰۰ شئ تاریخی فرهنگی مازندران در سامانه اموال تاریخی ثبت شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از صدور موافقت اولیه تاسیس ۸۰ واحد بوم‌گردی در مازندران، ثبت ۳۰۰ شئ تاریخی فرهنگی استان در سامانه اموال تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و همچنین برندسازی (ویژند) خراطی چوب در مازندران خبر داد.

 آوای خزر- اشکان جهان‌آرای: حسین ایزدی روز یکشنبه اظهار کرد: موافقت اولیه تاسیس این اقامتگاه‌ها با هدف توسعه بوم‌گردی و با تاکید بر مشارکت جوامع محلی و توانمندسازی روستا‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری ۳۹واحد بومگردی در استان افزود: در حال حاضر نیز ۱۱۰ پرونده متقاضی تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی در دست بررسی است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد اقامتگاه‌های بومگردی مجوزدار و فعال استان را ۳۷۲ واحد عنوان کرد و گفت: واحد‌های بوم‌گردی از جمله تاسیسات گردشگری مورد اقبال گردشگران است که از نظر حفظ محیط زیست و تحولاتی که در منطقه ایجاد می‌کند حائز اهمیت است.

ایزدی به وجود انواع اقامتگاه بوم‌گردی با سطح خدمات متنوع در استان اشاره کرد و یادآور شد: تنوع اقلیمی در مازندران، پتانسیل خوبی برای طراحی و اجرای تور‌های بوم‌گردی به وجود آورده که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت خوب دراستان توسط دفاتر خدمات گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

ساماندهی ۹۰۰ شئ تاریخی فرهنگی در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین از ساماندهی ۹۰۰ شئ تاریخی و فرهنگی مازندران در سامانه اموال تاریخی فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی (سامانه جام) خبر داد و گفت: این اموال و اشیای تاریخی، طی کاوش‌های باستان‌شناختی و کشفیات توقیفی به دست آمده و متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی است.

 ایزدی با اشاره به مرمت ۳۰ شئ تاریخی و مرمت و تجهیز ۸ موزه زیر پوشش این اداره کل افزود: ثبت هر شئ تاریخی در سامانه جام به منزله ثبت در فهرست اموال دولتی است و اقدامی مؤثر برای حفظ میراث فرهنگی استان محسوب می‌شود.

برندسازی خراطی چوب در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای تقویت صنایع دستی در راستای تکمیل زنجیره گردشگری محلی و به موازات رونق بومگردی در استان، از برندسازی خراطی چوب در مازندران نیز خبر داد و گفت: رشته خراطی چوب در ساری برندسازی (ویژند سازی) شد و برای رشته‌های دیگر که بیشتر از رشته‌های بومی استان است در دستور کار معاونت صنایع‌دستی قرار دارد.

ایزدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰۰ نفر از شاغلان حوزه صنایع دستی در دوره‌های آموزشی با محتوای مختلف حضور یافتند.

 وی یادآور شد: خوشبختانه تولیدات صنایع‌دستی از دسته محصولاتی هستند که مورد اقبال و توجه مردم قرار دارد و شرایط برای برندسازی این محصولات و معرفی این تولیدات در بازار به دلیل نگاه مثبت مخاطب هموار است.

این مسوول از صادرات ۱۱۰ هزار و ۳۸۷ دلاری تولیدات صنایع‌دستی مازندران در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در زمان حاضر محصولات صنایع‌دستی به صورت سنتی به فروش می‌رسد و صادرات نیز بیشتر چمدانی است. برندسازی و بسته‌بندی محصول می‌تواند مقدمات حضور حرفه‌ای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مازندران را در بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

انتهای پیام/

خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما